Wat is de waarde van uw website of webshop? Laat het taxeren!
Wat is mijn website waard? Wat is mijn webshop waard?
Wilt u uw website verkopen of wilt u een bestaande website overnemen? Dan wilt u weten wat de waarde van de website is.
Deze waarde wordt bepaalt door een aantal factoren als leeftijd website, domein autoriteit, pagina autoriteit, zoekwoorden, backlinks, SEO, de positie t.o.v de concurrenten en natuurlijk omzet, winst of verlies.
De Webmakelaar maakt op verzoek een overzichtelijk taxatierapport waarin alle bovengenoemde onderdelen besproken en beoordeeld worden. Al deze factoren worden gepresenteerd in een overzichtelijk taxatierapport waarmee de waarde van een website vastgesteld wordt.
- De webmakelaar levert u een uitgebreid taxatierapport
- Domain Authority
- Page Authority
- Score in Google
- Zoekwoorden en backlinks
- Google Analytics rapportage
- Concurrentie analyse
- Omzet en winst/verlies
- Verkoopwaarde
- Leasewaarde
- Kosten taxatie: €225
JA, ik ben geïnteresseerd in een taxatie, neem contact met mij op!
Toelichting taxatierapport
Wat is mijn website waard?
Als webmakelaar verkoop ik websites en webshops. Het is daarbij altijd de vraag wat de website waard is. De verkoper heeft vaak een bedrag in zijn hoofd maar is dat bedrag reeel? De koper denkt daar misschien heel anders over. Door de website te laten taxeren heeft u een onderbouwd rapport waarin naar verschillende onderdelen gekeken wordt. Daarmee voorkomt u discussies!
Domain en page authority
Werken met uw website en content zorgt voor een positie in Google. Google kijkt naar ‘PageRank en Trustrank’. Deze onderdelen bepalen uw positie in Google. SEO tools vertalen dat in een cijfer tussen 0-100 en noemen dat Domain- en Page Authority. De cijfers worden o.a. bepaald door hoe u met SEO bent omgegaan. Hoe meer u zich aan de regels hebt gehouden, hoe hoger uw positie in Google. In het taxatierapport maak ik inzichtelijk wat de positie van uw website is.
Linkbuilding
Links in uw eigen website en van externe websites dragen bij aan de populariteit en vindbaarheid. Door op de juiste manier om te gaan met links en het verzamelen van links van andere website naar de uwe groeit de autoriteit van uw webpagina en van uw website. Dat zal mede bijdragen aan een betere vindbaarheid. Hoe beter die vindbaarheid hoe hoger de waarde van de website/shop.
Google Analytics
Google Analytics geeft een duidelijk beeld van wat uw website doet. Het vergt wel wat training om alles te vinden en te begrijpen. Waar kijken de bezoekers naar, hoe lang blijven zij gemiddeld op de website, waar komen de bezoekers vandaan, is uw content relevant etc. Deze gegevens maken wij inzichtelijk in het taxatierapport wat u én de koper een goed beeld geeft van uw website/shop.