Scoren met Google Ads

Favicon

Online adverteren met Google Ads

Online adverteren met Google Ads geven uw doelen een enorme boost. Uw naamsbekendheid groeit, hogere verkoop met uw webshop en leadgenerator. Het opzetten en bijhouden van Google Ads is een vak apart!

Om winst te maken met uw Google Ads moet conversie, klantwaarde en de waarde per bezoeker van te voren duidelijk zijn. Anders heeft het opzetten van een Google Ads Campagne helemaal geen zin!  

De Webmakelaar beheert voor meerdere klanten hun Google Ads Campagnes. De klanten variëren van marketingbureau tot Mediator tot webwinkel. Een grote diversietijd maar met hetzelfde doel. Meer klanten en meer omzet.

Google Ads en Google Analytics (of Google Tag Manager) zijn beiden onmisbaar bij een goede online propositie. Ik help u graag om dit met u tot een succes te maken.

Campagnes en advertentiegroepen

Een campagne bestaat uit meerdere advertentiegroepen. De advertentiegroepen bestaan uit verschillende advertenties die allen gericht zijn op een bepaalde dienst of product. Aan de advertentie worden een aantal zoekwoorden meegegeven die gericht zijn op uw dienst of product.

De lijst met uitsluitingswoorden wordt goed bijgehouden zodat de juiste doelgroep uw website/shop bezoekt.

Winst maken met je Google Ads Campagnes

Door Google Ads goed in te richten maakt u winst met uw website/shop. De winst die u maakt is vooraf te berekenen:

1. Stel doelen in met Google Analytics en koppel dit aan Google Ads
2. Controleer de conversie van een landingspagina
3. Bepaal de klantwaarde
4. Reken uit wat de waarde per bezoeker is.

Door deze rekensom kunt u bepalen hoeveel u per 100, 250, 500 of meer bezoekers verdient, dus hoeveel winst u maakt op dat product of dienst.

Ik heb hier een rekenmodel voor en help u graag!

Landingspagina

Een goede landingspagina is belangrijk als u goede conversies wilt met Google Ads. U heeft mischien al goede ladingspagina’s waarmee u nieuwe leads of producten aanbiedt. Wij geven u graag tips om deze te optimaliseren.

Een landingspagina is een webpagina waar extra aandacht voor gevraagd wordt. Dit wordt gedaan door de bezoeker te prikkelen om met u in contact te komen of een product te kopen: call to action).

Door op een aantrekkelijke manier uw dienst of product aan te bieden wordt getracht dat de bezoeker het benodigde formulier invult en op verzenden klikt: conversie).

De landingspagina is een belangrijk onderdeel van uw Google Ads campagnes.

Retargeting

Bij het bezoek aan de website wordt een ‘cookie’ geplaatst. De bezoeker wordt daardoor een aantal dagen geattendeerd op het product of de dienst die hij bekeken heeft. Er kunnen ook ‘display banners’ getoond van de producten die de bezoeker bekeken heeft. Doel hiervan is dat de bezoeker geprikkeld wordt alsnog het product of de dienst af te nemen.

SEO optimalisatie

Bij Kiest u voor Googls Ads 2 dan ontvangt u regelmatig tips om uw website te optimaliseren. Ik lever u desgevraagd trefwoorden voor uw nieuwe artikel of blog en help u om uw website/shop hoog in de organische zoekresultaten van Google te krijgen.

Inclusief webanalyse

Indien u kiest voor het Google Ads 2 pakket ontvangt u een uitgebreide webanalyse t.w.v. €975. Dit is een rapport die uw website/shop binnenstebuiten en ondersteboven keert en u inzicht geeft in hoe u er nu voorstaat én hoe u er over 3 jaar voor kan staan. Met dit rapport bent u klaar om van uw website/shop een leadgenerator te maken!

Google Ads 1

200 per maand
  • 2 campagnes
  • 6 advertentiegroepen
  • 90 zoekwoorden
  • minimaal 12 maanden looptijd
  • Geen SETUP kosten

Google Ads 2

350 per maand
  • 4 campagnes
  • 12 advertentiegroepen
  • 180 zoekwoorden
  • Webanalyse t.w.v. €975
  • SEO optimalisatie, maandelijks
  • minimaal 12 maanden looptijd
  • Geen SETUP kosten
Favicon

Google Display Advertenties

Het Google Display Netwerk is een omgeving waarin uw product of merk via een  beeldadvertentie wordt getoond. Dat kan bijvoorbeeld op een andere (nieuws)website zijn, een relevant YouTube filmpje, op blogs en op van alle wat advertenties vertoond. 

Google Display is heel interessant als u uw product of merk wilt promoten, meer verkeer naar uw website wilt of meer verkeer naar een bepaalde webpagina (landingspagina).

Zo kunt u  met een relatief klein budget al een grote doelgroep bereiken. Net als bij Google Ads bepaalt u ook bij Google Display uw eigen budget per dag. Goed dus om naast uw SEO, zoekmachine optimalisatie activiteiten een Google Ads of Display campagne te gebruiken.

Wij helpen u graag. Ons team bestaat uit ervaren Google Advertising (SEA) experts met jarenlange ervaring. Elke campagne moet scoren en daarom passen we de Google Ads campagne soms maandelijks aan!