fbpx

072 20 04 107

06 50 20 24 63

job@dewebmakelaar.nl

Blog

Drie gouden SEO tips voor meer leads en verkoop online

Over in beeld blijven en de gunfactor, over vertrouwen en een groter publiek

Een website is voor veel ondernemers een ‘dood’ ding. Bij livegang is er veel aandacht en wordt de website gepromoot via Social Media en de trotse webbouwer, maar daarna neemt de aandacht langzaam af. De ondernemer ziet de website als een online brochure en vertrouwt op zijn bestaande netwerk voor het binnenhalen van nieuwe klanten of het informeren van bestaande klanten. Hij doet niets of nauwelijks meer iets met de website en vindt het wel goed zo. Dat is jammer want een website kan heel goed ingezet worden voor het binnenhalen en beheren van zowel nieuwe als bestaande klanten. 

De afgelopen maanden heb ik veel ondernemers geholpen met het opnieuw profileren van hun diensten of producten via de website. Voor de meeste ondernemers start het met een webanalyse waarbij de ondernemer geconfronteerd wordt met een groot aantal verbeteringen. Door die verbeteringen door te voeren verhoogt niet alleen de positie in Google, ook wordt de website weer het visitekaartje wat bij de ondernemer en zijn onderneming past. En door weer eens goed te kijken naar doelstelling en doelgroep kan de website een goede leadgenerator worden. Dat trekt (nieuwe) bezoekers aan. 

Als de bezoeker zoekt via Google of Bing moet hij kiezen uit een groot aanbod. De bezoeker scant de website op haar uiterlijk. Pas later op inhoud. Professionaliteit en expertise zijn belangrijk. Waarom kies ik voor dit bedrijf en niet voor die ander? In mijn webanalyse keer ik de website binnenstebuiten en ondersteboven, maar als mijn adviezen worden doorgevoerd staat u opeens hoog in Google. Het inzetten van Google ADS kan daar een onderdeel van zijn, dat geeft meteen een flinke boost. Google Ads toont advertenties aan de juiste doelgroep en door deze goed in te richten komen veel bezoekers terecht op pagina’s waarvan u graag wilt dat zij die zien. Deze landingspagina kan ingezet worden om die bezoeker te prikkelen met u in contact te komen (call to action).

Ik geef u drie gouden tips die u direct meer verkeer naar je website geven.


Tip 1. De ondernemer in beeld

De ondernemer is vaak het gezicht van het bedrijf. Gebruik dit gegeven door foto’s van de ondernemer, zijn team van medewerkers en de locatie te laten zien op de website. 

Dit wekt vertrouwen, zorgt voor de gunfactor. Goede professionele foto’s en uitgebreide gegevens op de contactpagina (zet altijd een contactformulier op uw website) zorgt dat de bezoeker eerder voor uw bedrijf kiest, dan voor die van de concurrent waar de ondernemer is vervangen door content.


Tip 2. Blogs

Blogs zijn een must als u nieuwe klanten wilt verwelkomen. Een blog is nieuwe content geschreven vanuit uw expertise en gericht aan de doelgroep. Een blog wordt gelezen, zeker als u die promoot via LinkedIn of Social Media. In de blogs zitten links naar andere websites en naar diensten of artikelen binnen de eigen website. Een blog verhoogt het vertrouwen en geeft ruimte om nieuwe- of bestaande diensten aan te bevelen. En tenslotte zorgen blogs voor linkbuilding, een onderdeel wat ervoor zal zorgen dat de website beter scoort in Google. 


Tip 3. Call to action

Het doel van de website is om u in contact te brengen met de bezoeker; call to action. Het klinkt logisch, call to action, maar toch zie ik erg vaak dat er wel een nieuwsbrief wordt aangeboden maar de aanmelding moeilijk te vinden is. Dat de ene button groen is en de andere geel. Dat links moeilijk te onderscheiden zijn of dat elke pagina een andere kleur of look and feel heeft en dat ook geldt voor de links of buttons. Dat er geen contactpagina is (!!) of dat er teveel (verplichte) velden moeten worden ingevuld. Dat de opmaak van webpagina’s vaak dezelfde kleuren hebben als de onderdelen waar de bezoeker op moet klikken. Call to action moet duidelijk herkenbaar zijn. Gebruik voor alle klik-onderdelen in de website dezelfde kleur. Dus alle buttons oranje, alle links naar andere pagina’s oranje, het klikbare telefoonnummer, zoekvenster, e-mailadres… oranje (of een andere kleur natuurlijk). Dezelfde kleur gebruiken voor klikbare onderdelen zorgt voor een duidelijke navigatie. 


Als u ook meer uit uw website wilt halen, toch wil proberen om deze in te zetten om nieuwe klanten aan te trekken of een groter publiek te bereiken, dan raad ik u aan dit professioneel aan te pakken. De investering die u hierin doet verdient u terug en/of kan een belangrijk onderdeel zijn binnen uw marketing budget. Het inzetten van uw website voor een betere zichtbaar- en vindbaarheid kunt u intern regelen of uitbesteden aan professionals. 

 

En, u ziet hem al aankomen… u heeft mij nodig 🙂

 

Job van Halst

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

De Webmakelaar ontzorgt!

Mijn doel is u te ontzorgen, door het vinden van het juiste webbureau voor uw propositie. Op die manier kan ik u helpen aan een website, webshop, applicatie of online marketing waarmee u leads kunt genereren en uw omzet groeit. Dat scheelt u niet alleen tijd en geld maar met de juiste partij zult u ook uw doelen halen.